Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kliknij tutaj aby przeczytać więcej na temat Polityki Prywatności oraz plików COOKIE... Zgadzam się

Informacja o procedurze

Informacja o Procedurze zgłaszania naruszeń (whistleblowing) w ARO Logistics Sp. z o.o.

 

W ARO Logistics Sp. z o.o. obowiązuje Procedura zgłaszania naruszeń (whistleblowing), która określa zasady i tryb zgłaszania naruszeń prawa, regulacji wewnętrznych oraz zasad i standardów etycznych.

 

Kto może zgłosić naruszenie

Zgłaszającym może być osoba fizyczna, która w kontekście związanym z pracą uzyskała wiedzę o naruszeniu. Kontekst związany z pracą należy rozumieć przeszłe, obecne lub przyszłe działania związane z wykonywaniem pracy na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji w Spółce lub na rzecz Spółki, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu oraz istnieje możliwość doświadczenia działań odwetowych.

Naruszenie może zgłosić między innymi:

  1. pracownik;
  2. pracownik tymczasowy;
  3. osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
  4. przedsiębiorca;
  5. prokurent;
  6. akcjonariusz lub wspólnik;
  7. członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;
  8. osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy;
  9. stażysta;
  10. wolontariusz;
  11. praktykant.

 

Jak można zgłosić naruszenie

Zgłaszający może dokonać zgłoszenia za pośrednictwem ustanowionych w Spółce kanałów zgłaszania naruszeń, tj.:

  1. pisemnie, na adres e-mail lub zgloszenia@arologistics.pl
  2. pisemnie na adres siedziby Spółki ul. Duńska 3/6 lok. 211, 91-204, Łódź, do rąk członka zarządu wyznaczonego do przyjmowania zgłoszeń o naruszeniach i dopiskiem – „Zgłoszenie naruszenia – Poufne”;
  3. ustnie, w trakcie bezpośredniego spotkania z wyznaczonym pracownikiem;
  4. ustnie – telefonicznie pod nr 42 203 22 70.

 

Anonimowo lub z ujawnieniem danych

Zgłoszenie naruszenia może być anonimowe lub też z ujawnieniem tożsamości. W sytuacji, gdy pomimo zgłoszenia anonimowego , tożsamość zgłaszającego zostanie poznana na podstawie treści zgłoszenia lub podjętych czynności, podlega ona ochronie przewidzianej w Procedurze.

 

Ochrona przed działaniami odwetowymi

Spółka zapewnia ochronę przed działaniami odwetowymi. W Spółce obowiązuje zakaz podejmowania wobec zgłaszającego, osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia oraz powiązanych ze zgłaszającym, działań odwetowych lub prób lub gróź zastosowania takich działań.

 

Co zapewniamy sygnaliście?

  1. rozpatrzenie każdego zgłoszenia – również w przypadku, gdy zostało zgłoszone anonimowo;
  2. zachowanie w poufności danych osobowych sygnalisty oraz informacji, na podstawie których można zidentyfikować tożsamość sygnalisty;
  3. ochronę przed działaniami odwetowymi;
  4. przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w sposób terminowy, rzetelny i kompleksowy, z zachowaniem zasad bezstronności i obiektywizmu;
  5. informację zwrotną o przyjęciu zgłoszenia oraz o wyniku postępowania weryfikującego.

 

Zgłoszenia naruszeń prawa organom publicznym

Zgłaszający może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego.

Zgłoszenie zewnętrzne jest przyjmowane przez Rzecznika Praw Obywatelskich albo organ publiczny.

Szczegółowe informacje w zakresie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń zewnętrznych zostały umieszczone przez organ publiczny lub Rzecznika Praw Obywatelskich na swojej stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej.